По-важни промени в данъчните закони за 2024 г.
Януари 03, 2024
1. По Закона за данък върху добавената...
Две нови е-услуги на НАП ще направят възможно обменянето на информация по електронен път с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. От приходната агенция обявиха добавянето им в онлайн портала, като за ползването им е необходим квалифициран електронен подпис.
От 8 април организациите, които не са страни в контролни производства, но от тях се изисква предоставянето и получаването на определени документи, могат да използват новите услуги „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“, достъпни в платформата на НАП на адрес https://inetdec.nra.bg/.
Според статистиката на Агенцията по приходите за последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“.
Източник: НАП