По-важни промени в данъчните закони за 2024 г.
Януари 03, 2024
1. По Закона за данък върху добавената...
От 17-ти октомври старият портал за електронни услуги на НАП вече няма да може да бъде достъпван, информират от приходната агенция.
След 17-ти октомври клиентите на НАП ще могат да използват вече само новата платформа за е-услуги, която функционира вече повече от година паралелно със стария портал. В този период е извършено прехвърляне на всички потребителски профили и права на достъп. От Агенцията по приходите информират, че:
За ползването на новата платформа за е-услуги не се изисква подаване на заявление от потребителите, които са с КЕП с вписан идентификатор на автора на подписа, в качеството им на граждани или като законни представители (при юридическите лица). Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия.
Упълномощените лица с частичен достъп до е-услугите на НАП в стария портал, ще могат да ги ползват и в новата платформа, но до датата на валидност на квалифицирания електронен подпис (КЕП), посочен в подаденото от тях онлайн заявление за достъп до упълномощено лице. За да продължат да работят в обновения портал като пълномощници с новия си КЕП и след тази дата, е необходимо да подадат онлайн заявление за достъп на упълномощено лице, след което да го потвърдят в офис на НАП. Друга възможност за това е да изпратят през е-портала електронно известие до задълженото лице, което представляват, и то да потвърди достъпа им.
Като част от предимствата на новата платформа са посочени възможностите за потребителите да се възползват от директна идентификация, по-интуитивна навигация, изцяло нов дизайн, лесен достъп до информацията за всяка една услуга и допълнителни функционалности като известия и др. Видео представяне на новия портал за е-услуги може да бъде намерено в YouTube канала на агенцията
Източник: НАП