По-важни промени в данъчните закони за 2024 г.
Януари 03, 2024
1. По Закона за данък върху добавената...
Отворен съм към всякакви нови технологии. Всяка моя значима покупка, ако не е през Интернет, е след проверка за продукта или услугата в Интернет.
Пътуваме семейно в чужбина няколко пъти годишно от повече от 15 години. Предпочитаме настаняване в апартамент – в хотел или квартира. Обикновено сме с приятели и винаги е по-весело и уютно вечер в хола на апартамента да може да починеш и споделиш дневните премеждия. Досега не съм имал проблеми с настаняване и условия. Винаги сам съм се грижил за настаняването и не сме ползвали туристически агенции.
През 2013 заминавахме при дъщеря ни в Копенхаген. Град с висок стандарт, малко, а и скъпи възможности за настаняване. Преценихме, че ще е по-изгодно да наемем апартамент - квартира, вместо да резервираме хотел. След проучване се оказа, че апартаментите в града също са рядкост, но чрез Airbnb може да се наеме приличен апартамент на цена около €150. Резервирахме апартамент, свободен на желаните дати. Удържаха от картата ми €150. След два дни получих отговор, че апартаментът не е свободен на исканите дати. Тази процедура повторихме още пет пъти. След 20 дни се оказах с блокирани в картата ми €750 и без нищо наето. Оказа се, че парите ми са блокирани за 45 дни, по процедура на Visa. От банката ми отговаряха, че блокирането е по желание на Airbnb, а от Airbnb, че това е процедура на банката.
Старателно подготвих презентация на семейството ми като за явяване пред емигрантски служби. Описах моето образование, образованието на съпругата ми, професиите и длъжностите ни, разказах за примерното поведение на сина ни. Декларирах, че ще се грижим за апартамента като за личен.
Шестото попадение, за което кандидатствах с подробните ни характеристики, се оказа сполучливо. Всичко се случваше пет месеца преди да заминем. За да не допуснем каквато и да е изненада, имайки предвид мое предишно посещение в Дания и перипетиите на дъщеря ни при наемане на квартира.
Три дни преди заминаване получих телефонно обаждане от хазяина ни от Копенхаген. Каза ми, че имал инцидент, не можел да освободи апартамента и съжалява, но ние трябва да потърсим друга възможност за настаняване. Бях втрещен. Квартира бях търсил един месец, а след два дни заминавахме. Броят на хотелите в Копенхаген е по-малък от тези на Пловдив. Опитах се да му се обадя пак с молба за помощ, но вече беше изключил телефона си, не отговаряше на имейлите. Проверих (явно със закъснение), че огромен процент от наелите апартаменти чрез Airbnb остават без настаняване след сходна ситуация. И че Airbnb, не носят никаква отговорност пред резервиралия. Никаква отговорност не носи и отказалия резервацията. Обадих се на мой познат в България, отдаващ апартамента си чрез Airbnb. Сподели ми, че винаги го обявява за свободен целогодишно. В зависимост от получените резервации решава кога ще почива и той. Ако се случи така, че за получена резервация не може впоследствие да освободи апартамента си, просто се обажда на туриста и на Airbnb и за повече не се грижи.
Единствената ни възможност за настаняване в Копенхаген оставаше хотел. Бяха останали около шест свободни възможности за нашите дати. Цените за двойна стая започваха от €550 на вечер. Накрая имах щастието да запазя прилична стая в хостел.
В Копенхаген беше страхотно, но оттогава съм се зарекъл – никога повече Airbnb.