По-важни промени в данъчните закони за 2024 г.
Януари 03, 2024
1. По Закона за данък върху добавената...
Приходната агенция публикува в отговор на отправени до институцията въпроси пояснения относно електронното упълномощаване на лица, които да извършват правно валидни действия пред НАП.
Относно упълномощаването и преупълномощаването изцяло по електронен път, от Агенцията разясняват, че то е възможно когато актът за упълномощаване, подписан с КЕП на упълномощителя, е постъпил на официален електронен адрес на НАП, като документ (електронен или сканирано копие на хартиен документ). В този случай документът представлява обикновено пълномощно и има характер на подписан удостоверителен документ (оригинал), който следва да бъде разгледан, уточняват от НАП.
Друго важно уточнение е, че:
* Актуализирано към 19.03.2020 г.
Прекратяването на достъпа до електронните услуги на НАП предоставяни с КЕП на задълженото лице, отказ от пълномощието, както и оттегляне на упълномощаване могат да се подават по електронен път през Е-портала на електронните услуги на НАП.
Процесът е описан в правила за ползване на електронните административни услуги на НАП, предоставяни с квалифициран електронен подпис, съгласно заповед на изпълнителния директор на НАП № З-ЦУ-415 от 18.03.2020 г.
Източник: НАП