Вие сте тук

Потребителско доверие в Германия ще се подобри през юли към нов седемгодишен връх по данни на GfK

Потребителско доверие в Германия ще се подобри през юли към нов седемгодишен връх по данни на GfK

Изненадващо повишение на потребителското доверие в Германия в началото на второто полугодие към нов седемгодишен връх показват данни от последно проучване на икономическия институт GfK.

Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия, се е повишил до 8,9 пункта през юли от 8,6 пункта през юни (възходяща ревизия от 8,5 пункта) и при очаквания на финансовите пазари за запазване на ниво от 8,5 пункта. Това представлява седемгодишен връх и най-високо ниво на немското потребителско доверие от декември 2006-а година.

Германците продължават да бъдат убедени, че икономиката на страната е надмогнала фазата на известна слабост през предходната година и вече се намира в солиден възходящ тренд, посочва германският институт GfK в своето месечно проучване сред 2000 германски потребители.

Индексът, измерващ икономическите очаквания на германците, се е повишил през юни с цели 7,7 пункта до 46,2 пункта от 38,5 пункта през предходния месец, достигайки най-високо ниво от юли 2011-а година.

В същото време е отчетен и ръст на потреблението, като този индикатор се повиши през юни с 3,7 пункта до 53,2 пункта, наближавайки отново върха от 55,5 пункта, достигнат през март. Това е най-високо ниво от края на 2006 година. Според проучването на GfK частното потребление в Германия ще отбележи растеж от 1,5% през настоящата година, докато БВП на страна вероятно ще се повиши с около 2,0%. Рекордно ниските лихви намаляват желанието на германците да влагат парите си в банкови сметки. Допълнителен стимул е и силният пазар на труда, както и ниската инфлация в страната и в цялата еврозона.

Слабо понижение до 47,2 пункта от 47,8 пункта през май бележи индексът на очакванията на потребителите за техните доходи през следващите 12 месеца, но въпреки това остава на доста високи нива и далеч над неговото осреднено ниво през предходната година.

По думите на Ролф Бюркел от компанията GfK, основна причина за солидното подобрение на потребителското доверие в Германия към седем и половина годишен връх е решението на ЕЦБ в началото на месеца да намали основната репо лихва до рекордно дъно от 0,15% и да въведе отрицателна депозитна лихва от -0,1%.


Източник: http://bnr.bg